Psykologisk krisehjælp til kunder berørt af situationen mellem Iran og Israel
Kunder kan kontakte den psykologiske hotline alle dage døgnet rundt på telefon 40 22 81 65.
Landets største pensionsselskab med 1,3 mio kunder tilbyder nu gratis psykologisk rådgivning til alle kunder, der på den ene eller anden måde er berørt af den aktuelle konflikt i Mellemøsten.
Både medarbejdere, tillidsvalgte, HR-afdelinger og ledelser i virksomheder kan benytte sig af den nye PFA-hotline, hvor autoriserede krisepsykologer står klar til at give rådgivning, sparring og redskaber til at håndtere den alvorlige situation.
Rikke Bay Haaber, chef for strategisk sundhed hos PFA, udtaler:
"Den forfærdelige situation i Mellemøsten kan være en stor mental belastning for dem, der har rødder i Iran og Israel eller på anden måde har tilknytning til området, og det kan være afgørende at få talt med en krisepsykolog. Samtidig kan der sidde ledere eller HR-ansvarlig, der har brug for sparring til, hvordan man bedst griber en medarbejder, der har konflikten tæt inde på livet.”
Med den psykologiske hotline ønsker PFA at hjælpe sine kunder med at begrænse de belastninger, som kan opstå i forbindelse med den aktuelle konflikt.
”I PFA har vi gode erfaringer med at hjælpe vores kunder i krisesituationer, og vi vil gøre, hvad vi kan, for at støtte vores kunder i en utryg situation,” siger Rikke Bay Haaber.
PFA har tidligere oprettet lignende krisehotlines i forbindelse med bl.a. krigen mellem Hamas og Israel, jordskælv i Tyrkiet og skyderi i Fields.
Den psykologiske hotline er etableret i samarbejde med Dansk Krisekorps, der har stor erfaring med at håndtere krisesamtaler. PFA opfordrer alle berørte til at benytte sig af tilbuddet.
Kunder kan kontakte den psykologiske hotline alle dage døgnet rundt på telefon 40 22 81 65.