Ny måling: Tilfredsheden blandt PFA’s kunder er i top

PFA har de mest tilfredse privatkunder blandt de kommercielle pensionsselskaber. Det viser EPSI’s årlige måling, som tager temperaturen på tilfredsheden blandt de danske pensionskunder.

Danskerne har talt, og igen i år har de vurderet, at PFA er det bedste kommercielle pensionsselskab at være kunde i. Topplaceringen skyldes især, at kunderne oplever en god rådgivning, når de er i kontakt med PFA.

“PFA Pension er igen i år det bedst placerede kommercielle selskab. PFA er blevet endnu stærkere til at løse flere henvendelser i første kontakt og er generelt stærke på sundhed og senkarriere,” siger Sofie Breum, der er country manager i EPSI Rating.

Det er tredje år i træk, at PFA topper kundetilfredshedsmålingen blandt de kommercielle pensionsselskaber:

”Vi er som pensionsselskab sat i verden for at servicere og rådgive vores kunder, så de er tilfredse og trygge omkring deres økonomi og sundhed gennem hele livet. Derfor betyder det rigtig meget for os, at studiet viser, at vi har tilfredse kunder, og det betyder særligt meget i en situation, hvor vi oplever stor tilgang af nye kunder til vores kundefællesskab,” siger Camilla Holm, koncerndirektør for det kommercielle område i PFA.

Sundhed og seniorliv
Udover en stærk rådgivning, bliver det også fremhævet, at PFA er dygtige til at rådgive kunderne omkring sundhed og det gode seniorliv. Herudover viser undersøgelsen også, at kunderne viser en større tilfredshed, når de har været i kontakt med PFA. 

”Sundhed og det gode seniorliv er sammen med økonomisk tryghed og samfundsansvar søjlerne i vores strategi, fordi det er det, som betyder mest for vores 1,3 mio. kunder. Vi går på arbejde hver dag for at hjælpe vores kunder med at sikre dem et godt seniorliv og at forebygge sygdom eller hjælpe, hvis de bliver syge og får brug for hjælp. Derfor er vi særligt stolte af, at undersøgelsen netop fremhæver, at vi er dygtige til at rådgive vores kunder,” siger Camilla Holm, som samtidig sender stor ros videre til PFAs medarbejdere: 

”Det her er en stor anerkendelse til hele organisationen. Vi har de seneste par år – og igen i 2025 oplevet stor vækst, og får samtidig leveret god og tryghedsskabende rådgivning til kunderne,” siger Camilla Holm. 

Om undersøgelsen
EPSI’s branchestudie Pension Privat 2025 stiller skarpt på slutkundernes tilfredshed med deres selskaber. 

PFA er det bedst placerede kommercielle selskab og lander på en score 66,1. Det er et fald på 1,4 i forhold til sidste år. Helt generelt er tilfredsheden dalende i branchen – fra 65,4 sidste år til 64,5 i år.

Undersøgelsen er baseret på 2.352 danske privatkunder og er gennemført fra den 4.-14. april blandt danskere over 16 år med et kundeforhold til et pensionsselskab.